Få tilbud og gode tips og triks
Nyhetsbrevene våre inneholder unike rabatter, informasjon om konkurranser og tips og triks som du får direkte i innboksen din. Du kan alltid melde deg av igjen.
Følgende salg og leveringsbetingelser gjelder for kjøp på Best & Billigsts.no nettbutikk. Betingelsene oppdateres jevnlig.
Best-billigst.no eies og drives av handels- og produksjonsbedriften:
JABS Norway AS:
C/o Amesto AccountHouse Tønsberg
Kilengaten 1
3117 Tønsberg
Organisasjonsnummer: 992 480 939
E-mail: kontakt@best-billigst.no
Tlf. 21 99 67 67
(Senest opdateret 12.09.2024)
Du legger de varene du ønsker å bestille i handlekurven ved å trykke på "Legg i handlekurven" ut for varen. Når du trykker på "Til handlekurven" kan du alltid se hvilke varer du har lagt i handlekurven og prisen på varen.
Når du er ferdig med å handle og har akseptert salg og leveringsbetingelsene, fortsetter du "Til betaling". Husk bestillingen er bindende.
Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte. Les mer om å betale med Klarna her.
Bankoverføing:
For å foreta betalingen via bankoverføring, vennligst overføre det totale beløpet til følgende bankkonto:
Bank: Nordea
Kontonummer: 6021.05.19575
Når du foretar bankoverføringen, vennligst oppgi ordrenummeret ditt som referanse for å lette behandlingen av betalingen din. Vær oppmerksom på at produksjonen av vinduene dine først starter når vi har mottatt betalingen på vår bankkonto.
Leveringstiden for dine vinduer avhenger derfor av når betalingen er mottatt og behandlet. Vi anbefaler derfor at du betaler så raskt som mulig for å minimere ventetiden
Salg til mindreårige:
Kjøpsavtaler med mindreårige kan kun skje med foreldres eller verges godkjennelse. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
Forskuddsbetaling
Forskuddsbetaling gjøres umiddelbart etter at bestillingen er lagt inn. Ved forskuddsbetaling trekkes hele beløpet umiddelbart fra kortet som ble registrert under bestillingen.
Forskuddsbetalingen er nødvendig for å starte produksjonen av dine nye spesialtilpassede vinduer og dører. Alle betalinger gjøres med betalingskort.
Bedst-Billigst sender deretter en ordrebekreftelse og faktura til den registrerte e-postadressen. Etter å ha valgt betalingsmåte, godkjenner og samtykker kjøperen forskuddsbetalingen for de vinduer og dører som skal produseres etter spesialmål:
"Jeg gir Bedst-Billigst fullmakt til å trekke hele beløpet for bestillingen min etter bestillingen min"
14 § Vid distansavtal har konsumenten inte ångerrätt, om avtalet gäller .
3. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
Dersom beløpet ikke kan trekkes fra det oppgitte betalingskortet som er registrert ved bestilling, forbeholder Bedst-Billigst seg retten til enten å fastholde avtalen og kan kreve betaling av bestillingen, eller kansellere bestillingen helt og holdent og bestillingen annulleres.
Bedst-Billigst kan også kreve erstatning for eventuelle tap som følge av manglende betaling.
I tillegg til det som er opplyst i salg og leveringsbetingelsene, vil du på skjermen få disse informasjonene som du kan skrive ut.
Beskrivelse av de varene du har bestilt, med pris i norske kroner inkl. mva.
Total sum som skal betales, med spesifikasjon av evt. fraktkostnader og gebyrer.
Når Best & Billigst.no har godkjent din bestilling og ditt betalingsvalg, sendes en ordrebekreftelse til deg med e-post.
Ordrebekreftelsen sendes til den mailadressen du har opplyst i forbindelse med bestillingen.
Ordrebekreftelsen inneholder.
Alle priser er opplyst i NOK (norske kroner) inkl. mva., men ekskl. fraktkostnader.
Best & Billigst.no kan når som helst og uten varsel endre prisene.
Du skal betale den prisen som gjelder på bestillingstidspunktet.
Fraktkostnader er avhengig av hvor du bor og hvor mye du kjøper.
Når du har valgt de varene du vil ha og har registrert ditt postnummer, vil du før du avgir din endelige bestilling, kunne se fraktkostnader i produkt- og prisoversikten.
Prisen er oppgitt i NOK inkl. mva.
Lagervarer: Tilbud varer så langt lageret rekker, om ikke annet er oppgitt
Spesialmål-varer: Kampanje varer så lenge som det fremgår i på forside
Vi har ikke mulighet for å selge varer til utlandet, Jan Mayen, Bjørnøya, Svalbard eller Hopen.
Best & Billigst forbeholder seg retten til å annullere en ordre hvis det viser seg at det er snakk om en feilberegning på grunn av manglende nettleser-kompatibilitet eller begrenset mulighet for å avvikle det javascriptet som brukes for å beregne korrekt pris.
Oppgitte mål er alltid utvendige karmmål.
Målene opplyses i bredde x høyde.
Best & Billigst.no foretar jevnlig produktutvikling
Best & Billigst.no forbeholder seg derfor rett til - når som helst og uten varsel å endre design, detaljkonstruksjoner og materialvalg.
Bestilte varer vil alltid bli utført etter den standard som gjelder for Best & Billigst.no´s produksjon på bestillingstidspunktet.
Varer som bestilles på forskjellig tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis produsert på samme måten og derfor ikke alltid helt like.
Vær oppmerksom på at det kan oppstå problemer med at vann kan trenge inn i bunnen mellom dørkarm og dørtrinn på dører som vender innover, ved ekstreme vann og vindforhold.
Angående montering: Det er flere forskjellige måter du kan montere varene fra Best & Billigst.no på.
Den korrekte montering avhenger bl.a. av huset ditt.
Derfor har Best & Billigst valgt ikke å levere bruksanvisning sammen med varene.
Vi har veiledninger til montering som kan hjelpe med å gi tips og råd til montering. Du kan finne våre veiledninger til tre & tre/alu elementer her og til PVC elementer her.
Alle våre produkter er CE-merket, produktene er utviklet og beregnet til bruk i norske bygg.
Kjøpte varer fraktes til avtalt leveringsadresse. Kunden er ansvarlig for at fullastet stor lastebil kan kjøre fram til angitt leveringssted. Kunden skal være tilstede når varene leveres. Hvis kunden ikke er til stede når varene leveres, aksepterer kunden at varene leveres i kundens fravær. Uansett om kunden er til stede på leveringstidspunktet, regnes leveringen som utført, når varene er lesset på avtalt leveringsadresse eller så nermt som mulig. Kunden er ansvarlig for at en fullt lastet lastebil kan kjøre fram til anvist leveringsadresse. Hvis det ikke er mulig å kjøre helt fram til leveringsadressen, betraktes levering som fullført når varene er lesset nærmest mulig på leveringsadressen. Det vurderes om det er farbart til adressen av lastebilens sjåfør og Bring. Ventetid, unødvendig forlengelse av lessetid eller forgjeves leveringsforsøk som kunden er skyld i, debiteres kunden etter regning fra fraktfirma.
Kunden skal ved levering kontrollere varene for fraktskader og korrekt antall før det kvitteres for mottakelse. Er det skader på varene, eller stemmer ikke antall kolli til det som står på fraktbrevet, skal dette noteres på fraktbrevet. Ved kompensasjon som følge av reklamasjon eller forsinkelser utover 5 uker etter forventet levert, utbetales kompensasjon senest 14 dager etter kunde har sendt over kontonummer for tilbakeføring til oss.
VIKTIG: Ren kvittering for mottakelse av skadede varer betyr at retten til reklamasjon faller bort.
Hvis kunden ikke er til stede når varen leveres, regnes levering som fullført med ren kvittering for mottakelse, fraktskader og. evt. manglende antall.
Det tilbys ikke gratis frakt på tilbehør. Med mindre det er kombinert med elementer og bestilles i en periode hvor det tilbys gratis frakt.
Levering skjer på det tidspunkt som er opplyst på ordrebekreftelsen. Alle bestilte varer produseres spesielt til deg etter ønsket mål. På grunn av dette er leveringstidspunkt alltid bare et ca. tidspunkt.
Såfremt levering skjer innen fem uker, regnet fra opplyst leveringstidspunkt på ordrebekreftelsen, vil leveringen betraktes som levert til tiden, og kjøper har ikke krav på kompensasjon for forsinkelse.
Dersom levering skjer senere enn 5 uker fra opplyst leveringstidspunkt på ordrebekreftelsen har kjøper rett til å heve kjøpet (gjelder likevel ikke spesialfremstilte varer som er satt i produksjon). Bestiller man ordre med elementer med forskjellige materialtype, glassvalg, varespesifikasjoner, type element, lagervare/spesialmål eller andre kombinasjoner kan din ordre bli sendt i flere forsendelser.
Det tas forbehold om forcemajeure, lockout, transporthindringer, maskinhavari, material- og fabrikasjonsfeil, og dermed også forsinkelser av råmaterialer som er nødvendige til framstilling av det kjøpte. Erstatningen kan aldri overstige varens pris.
Som konsekvens av eskaleringen i smittespredning av Coronavirus (Covid-19), tar vi forbehold for forsinkelser i den forbindelse med levering av din ordre.
Skulle det skje, at din ordre mot forventning blir forsinket, vil du naturligvis bli kontaktet.
Handler du hos oss som forbruker, kan du oppheve kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Det betyr at når man handler varer på nett, har privatpersoner normalt 14 dagers returrett. Dette gjelder ikke varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner (se derfor avsnittet om spesialvarer under). Ved heving av kjøp, som følge av forsinket levering, vil tilbakebetalingen utføres innenfor 14 dager fra tidspunktet hevingen av kjøpet aksepteres. Ved heving av kjøp, skal fraktretur betales av kunden. Varen skal sendes retur innenfor 14 dager etter levering for varer med returrett. For varer produsert på bestilling etter kundes mål og valg er det dessverre ikke returrett.
Alle varer på spesialmål som bestilles hos Best & Billigst.no produseres spesielt til kundens individuelle behov og etter kundens spesifikke mål.
For å sikre billigst mulig produksjon (til fordel for kunden) og kortest mulig leveringstid har Best & Billigst.no etablert et høyteknologisk og fullautomatisk ordre- og produksjonssystem, som sikrer at produksjonen av de bestilte varene begynner automatisk rett etter at kjøper har bestilt og betalt.
I bestillingsprosessen ser du tydelig hvilke varer som er spesialmål og hvilke som er standardmål. Når du kjøper varer hos Best & Billigst.no aksepterer du derfor at angrefristen begrenses til kun å gjelde frem til det tidspunkt hvor produksjonen av bestillingen er påbegynt.
Fordi produksjonen settes i gang automatisk og straks etter bestilling, så har kunden reelt sett ingen angrefrist.
Når du handler varer på nett, har du som privatperson 14 dagers returrett.
Det er viktig du gir oss skriftlig beskjed om bruk av angreretten senest 14 dager etter varen er mottatt. Vi tilbakebetaler kjøpesummen til deg (inkl. leveringsomkostninger) med unntak av evt. tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringstype enn den billigste standardtypen. Vi tilbakebetaler beløpet innen 14 dager etter vi har mottatt varen eller dokumentasjon for avsendelse. Er produktet brukt, og dette har medført en verdireduksjon på varen kan vi kreditere et beløp tilsvarende verdiforringelsen på varen.
Et angrerettskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på din ordre. Ønsker du å benytte deg av angreretten, kan du her hente returskjema som du kan sende til oss til kontakt@best-billigst.no eller kontakt os på telefon 21 99 67 67.
Dersom det foreligger synlige feil og/eller mangler ved våre produkter skal det reklameres skriftlig og med bildedokumentasjon via Serviceskjemaet, som du finner her.
Reklamasjon må skje før montering, og senest 14 dage etter levering. Hvis det er mangler på varen, kan kunden maksimalt kreve erstatning svarende til den kjøpte varens verdi.
Produkter som er behandlet eller montert etter mottagelse betraktes som godkjent og akseptert av kunden.
Ved feil eller mangler som oppstår etter varen er levert, men innenfor vanlig reklamasjonsperiode skal reklamasjon skje umiddelbart og skriftlig, med bildedokumentasjon til Best & Billigst.no.
Reklamasjoner, som er vårt ansvar, reparerer vi og/eller gir prisavslag eller erstatter med nye produkter.
I alle tilfeller er Best & Billigst berettiget til å hjelpe innenfor rimelig tid, foreta bytting eller ta de pågjeldende produkter retur. Ved berettiget reklamasjon kan Best & Billigst velge å utbedre skaden, erstatte med ny vare eller gi avslag på varen. Om en sak mot forventning ikke er løst etter 2 utbedringsforsøk på samme feil eller mangler kan kjøpet heves. Dersom kjøpet oppheves har kjøper rett til å få refundert hele kjøpsbeløpet inklusiv fraktkostnader.
Reklamasjon av transportskader og andre synlig feil ved levering må skje innen montering og senest 2 måneder etter levering.Reklamasjon av andre feil eller mangler skal skje senest 2 år etter feilen er oppdaget, men innenfor garantiperioden opptil 12 års garanti på tre/alu og 10 års garanti på tre og PVC fra levering av ordren. Hvis det er mangler på varen, kan kunden maksimalt kreve erstatning svarende til den kjøpte varens verdi.
Ved reklamasjon dekker Best & Billigst også eventuelle retur-fraktkostnader.
Reklamasjonsretten inkluderer ikke hjelp til justering av hengsler, rammer, finpussing og små skår i treet.
For behandlede elementer vises til utfallskrav, som kan bestilles hos oss.
Reklamasjonsretten og garantien bortfaller hvis:
Kunden kan som utgangspunkt kreve erstatning ifølge norsk lov.
Kunden kan ikke kreve erstatning som overstiger den kjøpte varens verdi.
Best & Billigst.no tar ikke ansvar for skade påført av den solgte varen, på mennesker, ting eller fast eiendom, etter at kunden har mottatt varen.
Best & Billigst.no er ikke ansvarlig for driftstap, tapt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstap. De nevnte begrensningene i Best & Billigst.no sitt ansvar gjelder ikke hvis firmaet har gjort seg skyldig i grov uaktsomhet.
Den utvide garantien på gir kjøper rettigheter som er i tillegg til de lovbestemte rettighetene i henold til norsk lov. Den utvide garantien er ingen erstatning for reklamasjonsretten.
Det er 12 års garanti på Industrielt behandlede og ferdig malte fasadevinduer og –dører utført i materialet tre-aluminium.
Det er 10 års produktgaranti på :
Industrielt behandlede og ferdig malte fasadevinduer og dører utført i furu materiale.
Vinduer og dører i PVC materiale.
Overstående tekst er gjeldene på ordre som er bestilt etter den 30/8-2023. Ordre bestilt i perioden 17/3-2015 til og med 30/8-2023 så er det med 10 års garanti. Ordre bestilt før 17.Mars 2015 er dekket av standard 5 års garanti.
Se våra garantibestemmelser her
Det gis ikke garanti for tetthet på dobbelt dører som åpner innover. Heller ikke på dører som er montert over 1 etasje eller dører med 1 punkts lukke.
Bemerk: Trykkbrudd i glass ved montering over 800 moh.
Isolerglassruter som plasseres høyere enn 800 moh må trykkutjevnes av fagperson, da der er fare for at de sprekker, dersom det ikke blir gjort.
Isoler ruter som blir satt inn i hytter/fritidsboliger på høyfjellet, har en tendens til å sprekke eller får et overtrykksbrudd. Det er høydeforskjellen fra produksjonssted til monteringssted som er årsaken. Lufttrykket synker med økende høyde, med 1mbar på 8 m. En rute som er helt plan ved havet, blir som en ballong i høyden. Jo større høyde ruten monters i, jo mer ballong. Når vinduene skal monteres over 800 moh (meter over havet) må ruten trykkutjevnes for at ruten kan bevare sin garanti.
Duggdannelser på den utvendige side av glasset kan forekomme på isolerglass da disse ikke lar nok varme passere fra det oppvarmet rom i bygget til det ytre glasset, til å holde det utvendige glass fri for dugg /kondens. Dugg utvendig er ikke reklamasjonsberettiget
Det er viktig for oss å beskytte kundenes privatliv. De personlige opplysningene du gir oss i forbindelse med bestilling (navn, adresse, e-mailadresse og telefonnr.) brukes bare til å gjennomføre bestillingen og gis ikke videre til andre.
Alle servere, som brukes til lagring av personlige informasjoner opplyst ved bestilling, er plassert sikkert og sentralt hos Best & Billigst AS- eller hos Best & Billigst AS IT-partner.
Du kan alltid få opplyst hvilke informasjoner vi har registrert om deg og du kan også kreve å få informasjonene slettet når kjøpet er gjennomført. Du skal bare ta kontakt til Best & Billigst.no.
Vi har vedtatt denne privatlivspolitikken som skaper grunnlag for vår behandling av dine persondata, samt forteller deg om hvordan vi behandler dine persondata.
Vi tar fortløpende stilling til hvordan vi best mulig behandler dine data, og har særlig fokus på at dine grunnrettigheter ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særlig oppmerksomme på risikoen for diskriminering, ID-tyveri, økonomisk tap, tap av omdømme og datafortrolighet generelt.
Best & Billigst AS er dataansvarlig for følgende hjemmesider og nettbutikker:
www.best-billigst.no
Best-billigst.no eies og drives av handels- og produksjonsbedriften:
JABS Norway AS:
C/o Amesto AccountHouse Tønsberg
Kilengaten 1
3117 Tønsberg
Organisasjonsnummer: 992 480 939
E-mail: kontakt@best-billigst.no
Tlf. 21 99 67 67
Kontaktopplysninger på Databeskyttelsesansvarlig
Nicoals Drost From
kontakt@best-billigst.no
Senest på tidspunktet for utgivelse av dine persondata vil vi opplyse deg om hvilke data vi behandler om deg, og med hvilket formål vi foretar behandlingen. Opplysningen vil enten skje via henvisning til denne privatlivspolitikken, hvor en rekke felles datainnsamlinger og formål er beskrevet, eller i form av særskilte opplysninger til deg, inkludert eventuelt med anmodning om aksept fra deg til behandlingen.
Vår behandling av dine persondata skjer for å gi en bedre service til deg og sikre kvaliteten for de produktene og tjenestene vi leverer til deg.
Innsamling og behandling av dine persondata vil skje ut ifra bestemte opplyste formål eller andre lovlige forretningsmessige formål.
Følgende formål kan innbefatte:
Dine persondata vil utelukkende bli behandlet ut ifra de innsamlede opplyste formålene, inkludert eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitikken og de formålene som er opplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til oppfyllelse av disse formålene vil være relevante og vår behandling vil derfor begrense seg til slike persondata.
Før vi foretar behandling av dine persondata, foretar vi en konkret vurdering av om det er mulig å begrense mengden av persondata som skal innsamles og behandles. Vi foretar i tillegg en konkret vurdering av om det er mulig å behandle dine persondata anonymisert eller pseudonymisert.
Vår behandling av dine persondata vil kun omfatte de data som er nødvendige å behandle i henhold til det/de opplyste formål, samt data som er nødvendige til oppfyllelse av rettslige- eller kontraktuelle forpliktelser.
Persondata vi behandler om deg vil bli kontrollert og oppdatert fortløpende, så vi sikrer at den innhentede dataen ikke er uriktig eller villedende.
Skjer det relevante endringer relatert til den persondataen vi har innhentet om deg, kan du henvende deg til vårt kundeservice kontakt@best-billigst.no for å få opplysningene endret.
For å sikre kvaliteten av dine data, har vi vedtatt interne regler og fastlagt prosedyrer for kontroll og oppdatering av dine persondata.
Når formålet med innsamlingen og behandlingen av dine persondata er oppfylt, vil opplysningene bli slettet.
Vi oppbevarer dine opplysninger inntil formålet ikke lengere er til stede, og vi har vurdert et behov for følgende oppbevaringsperioder:
Henvendelser pr. e-post direkte til en av våre medarbeidere, eller som videresendes av en av våre samarbeidspartnere til en av våre medarbeidere, og som vedrører Sparevinduer slettes når formålet med oppbevaringen ikke lengere er til stede, hvilket vurderes konkret ut ifra hver enkel e-post i forhold til formålet med henvendelsen og innholdet av e-posten, inkludert om e-posten faller inn under en av de øvrige kategoriene opplistet i dette avsnittet. Henvendelser pr. e-post til en av våre medarbeidere, som ikke vedrører Sparevinduer, slettes etter underretning til avsender, hvis henvendelsen ikke gir medarbeideren anledning til å foreta seg ytterligere.
Sparevinduer har en generell slettepolitikk, hvor medarbeiderne skal slette eller anonymisere persondata når det ikke lengere er et formål med oppbevaringen.
Det henvises til handelsbetingelsene for vår nettbutikk
Opprettelse av brukerprofil via vår nettbutikk
Det henvises til handelsbetingelsene for nettbutikken
Henvendelser til kundeservice
Sparevinduer har en generell slettepolitikk, hvor medarbeiderne skal slette eller anonymisere persondata når det ikke lengre er et formål med oppbevaringen. Oppbevaringsperioden kan avhenge av henvendelsens karakter, inkludert om opplysningene oppbevares som ledd i en reklamasjonssak, bruk av en produktgaranti, eller på annet rettslig eller kontraktmessig grunnlag.
Konkurranser, hendelser og lign.
Vi oppbevarer dine persondata innsamlet i forbindelse med konkurranser, hendelser og lign. så lenge det er et formål med oppbevaringen. Eksempelvis vil oppbevaringsperioden for en konkurranse typisk være til vinneren er annonsert, og for hendelser til det er gjennomført.
Utsendelse av nyhetsbrev og markedsføringsmateriale
Hvis du har samtykket i å motta nyhetsbrev eller annet markedsføringsmateriale, vil vi oppbevare dine opplysninger til du melder deg av nyhetsbrevet eller mottakelsen av markedsføringsmateriale. Er det snakk om fremsendelse av enkeltstående materiale, oppbevarer vi dine opplyser til det ikke lengere er et formål med oppbevaringen, eller i henhold til det konkrete samtykket.
Vi behandler kun persondata om deg etter forut angitte formål. Før vi foretar behandlingen innhenter vi ditt samtykke, eller baserer behandlingen på annet lovlig grunnlag. Vi opplyser deg om grunnlaget og formålet med innsamlingen og behandlingen av dine persondata, inkludert eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitikken, hvor du under kan finne grunnlaget for en rekke forskjellige behandlinger.
Ditt samtykke er frivillig, og du kan til enhver tid trekke det tilbake ved å henvende deg til oss. Har du spørsmål, eller ønsker du å trekke ditt samtykke tilbake, kan du henvende deg til kontakt@best-billigst.no
Vær oppmerksom på at hvis du velger å trekke ditt samtykke tilbake i forhold til opplysninger utgitt til oss, vil vi ikke være i stand til å viderebehandle dine opplysninger, med mindre vi er rettslig eller kontraktlig forpliktet til dette.
Hvis du velger å trekke ditt samtykke tilbake, påvirker det ikke lovligheten av vår behandling av dine persondata på bakgrunn av ditt tidligere meddelte samtykke og opptil tidspunktet for tilbaketrekningen. Hvis du tilbaketrekker ditt samtykke har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
Vi innhenter eksempelvis samtykke i følgende tilfelle:
Bruk av vår hjemmeside, inkludert nettbutikken, uten samtidig kjøp
Du blir bedt om å akseptere nærværende privatlivspolitikk via pop-up på den pågjeldende siden. Se også avsnittet under om cookies.
Henvendelser til oss pr. e-post, telefon eller pr. alm. brev
Her er grunnlaget for behandlingen av dine persondata, at din henvendelse til oss skjer på ditt eget initiativ. Hvis det skjer innsamling av dine opplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du motta en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitikk.
Kjøp via nettbutikken
Ved kjøp via vår nettbutikk, hvor du opplyser kontaktopplysninger og betalingsopplysninger, uten samtidig opprettelse av en bruker, finner privatlivspolitikken i handelsbetingelsene for nettbutikken anvendelse på din utgivelse av opplysninger som skjer for å kunne gjennomføre kjøpet.
Henvendelser til kundeservice
Pr. telefon: Her er grunnlaget for behandlingen av dine persondata at din henvendelse til oss skjer på ditt eget initiativ. Hvis det skjer innsamling av dine opplysninger i forbindelse med din henvendelse vil du motta en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitikk.
Vår behandling av persondata foregår etter regler vi internt har vedtatt. Reglene inneholder instrukser og foranstaltninger, med det formålet å beskytte dine persondata. Dermed vil vi behandle dine persondata på en måte hvor det unngås at persondata blir tilintetgjort, går tapt, blir endret, blir offentliggjort uautorisert, og mot at uvedkommende får adgang eller kjennskap til dine persondata.
Vi har fastlagte prosedyrer for tildeling av adgangsrettigheter til de av våre medarbeidere som behandler følsomme persondata, og data som avdekker opplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gjennom logging og tilsyn. For å unngå datatap tar vi fortløpende sikkerhetskopi av vårt datasett. Vi beskytter også fortroligheten og ektheten av dine data ved hjelp av kryptering.
I tilfelle av et sikkerhetsbrudd som resulterer i en høy risiko for deg for diskriminering, ID-tyveri, økonomisk tap, tap av omdømme eller annen vesentlig ulempe, vil vi underrette deg om sikkerhetsbruddet så raskt som mulig.
Som nesten alle andre hjemmesider bruker vi cookies for å få siden til å fungere og til å gjøre den lettere for deg å bruke. Cookies hjelper oss bl.a. med å få overblikk over besøk, så vi fortløpende kan optimere og målrette hjemmesidene og våre ytelser. Dermed kan vi gi deg en bedre brukeropplevelse med mer relevant innhold.
Visse cookies innsamler følgende typer opplysninger om deg, som etter omstendighetene kan utgjøre persondata: En unik ID, tekniske opplysninger om din datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon, ditt IP-nummer, geografisk plassering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).
Denne innsamlingen foretas med basis i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikkel 6, stk. 1, litra f, da innsamlingen skjer med henblikk på å optimere hjemmesidene til gavn for deg.
Se også avsnittet under om videresending av persondata og overførsel til mottakere i tredjeland.
Vi videresender kun dine persondata til offentlige myndigheter, hvor lovgivningen foreskriver det.
Utover det kan vi overlate dine persondata til følgende kategorier av mottakere:
Eksterne IT-leverandører
Vår samarbeidsparter i form av leverandører og underleverandører av varer og tjenesteytelser, f.eks. transport og levering til deg på vegne av oss
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.
Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring
Leverandører av cookietjenester til hjemmesidene. De nærmere formålene med bruken av de enkelte cookies og videresending av persondata til tredjemann basert på cookies fremgår av cookiepolitikken på vår hjemmeside.
Revisorer, advokater og andre rådgivere
Vi vil i visse tilfeller overføre dine persondata til mottakere utenfor EU og EØS.
Dette skjer i forbindelse med visse av vår anvendelse av cookietjenester på vår hjemmeside med formålet å drive og optimere hjemmesidene. Du kan finne en liste over mottakere av persondata utenfor EU og EØS samt grunnlaget for overførselen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmesiden.
Utover det overfører vi etter omstendighetene opplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceytelser utenfor EU og EØS, når du handler via vår nettbutikk. Du kan finne en liste over mottakere av persondata utenfor EU og EØS samt grunnlaget for overførselen i handelsbetingelsene for den konkrete nettbutikken.
Du har etter databeskyttelsesforordningen en rekke rettigheter i forhold til vår behandling av opplysninger om deg.
Hvis du vil gjøre bruk av dine rettigheter skal du kontakte oss her kontakt@best-billigst.no
Du har rett til å få innsikt i de opplysningene vi behandler om deg, samt en rekke ytterligere opplysninger.
Du har rett til at få uriktige opplysninger om deg selv rettet.
I særlige tilfeller har du rett til å få slettet opplysninger om deg, innen tidspunktet for vår alminnelige generelle sletting inntreffer.
Du har i visse tilfeller rett til å få behandlingen av dine persondata begrenset. Hvis du har rett til å få begrenset behandlingen kan vi fremover kun behandle opplysningene – bortsett fra oppbevaring – med ditt samtykke, eller med henblikk på at rettskrav kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares, eller for å beskytte en person eller viktige samfunnsinteresser.
Du har i visse tilfeller rett til å gjøre opposisjon imot vår ellers lovlige behandling av dine persondata. Du kan også gjøre opposisjon imot behandling av dine opplysninger til direkte markedsføring.
Du har i visse tilfeller rett til å motta dine persondata i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format samt å få overført disse persondata fra én dataansvarlig til en annen uten hindring.
Du kan lese mer om dine rettigheter i Datatilsynets veiledning om de registrertes rettigheter, som du finner på www.datatilsynet.no.
Du har rett til å sende inn en klage til Datatilsynet hvis du er utilfreds med den måden vi behandler dine persondata på. Du finner Datatilsynets kontaktopplysninger på /www.datatilsynet.no
Skulle du ønske å klage over ditt kjøp, skal henvendelsen rettelse til kontakt@best-billigst.no
I tilfelle at det ikke skulle lykkes å finne en løsning oss imellom, kan det inngis en klage til http://www.forbrukerradet.no. Ved tvist vil vi følge forbrukerklageutvalgets avgjørelse. Tilbakebetaling av beløp ved en reklamasjon, vil skje senest 14 dager etter sak er avsluttet og kontonummer for overførsel er mottatt fra kunde.
Er handelen foretatt over landegrenser kan man velge å klage til EU-kommisjonens online klageportal. Det er kun relevant, hvis du som forbruker har en bopel i annet EU/EØS-land. Da EU-kommisjonens online klageportals oppgaver er knyttet til saker oppstått ved handel over landegrenser. Klage inngis her – http://ec-europa.eu/odr. Ved inngivelse av en klage må det angis vår e-post adresse kontakt@best-billigst.no