Trygg E-handel

10 års garanti

Prismatch

+85 000 kunder

FAQ

Du kan her finne svar på de mest stilte spørsmål

  • 1. Hvordan finner jeg priser på vinduer og dører hos dere?

    Finner du ditt ønskede produkt på hjemmesiden kan du fylle inn dine mål, velge ønskede spesifikasjoner og fylle inn antall, så ser du umiddelbart prisen og leveringstiden for dine valg på høyre side.
  • 2. Hva koster frakt for en ordre hjem til meg?

    Når du har funnet ønsket varer og lagt dem i handlekurven, så kan du i handlekurven skrive inn ditt postnummer så ser du frakt levert til din adresse. Vi leverer alle ordre til adressen med Bring (så langt en lastebil kan kjøre). Les mer her
  • 3. Hva er en NOT?

    Not er en 10x10 mm utfresing på innvendig karm til montering av foringer. Dette er en god ide å velge om man skal ha foringer på, da det forenkler oppgaven med å lage en fin avslutning mot karmen og dyp. Til hus i tre velger de fleste "not 4 sider" til vinduer og "not sider og topp" til dører.
  • 4. Hvordan tar jeg mål?

    Alle målene man fyller inn hos oss er utvendig karmmål, det vil si utvendig karm til utvendig karm. Vi har en utdypende guide her
  • 5. Åpningsrettininger for dører?

    Åpningsrettningen bestemmes av hvor hengslene sitter. Skal døren åpnes utover så skal du tenke at du står ute også ser mot døren, skal døren åpnes innover skal du tenke du står inne også ser mot dør.
    For dobbeldører, når du velger åpningsrettning for en dobbeltdør skal du velge døren som først skal åpnes, det vil si den døren som bliver hoveddøren med håndtaket. Dørblad nummer 2 (passivdøren) åpnes så med vipper i topp og bunn på dørbladet. Når dørene er åpne har man en full åpning uten midtstolpe. 
    Du kan se mer om åpningsrettninger her.
  • 6. Hvordan leveringstid har dere?

    Bestiller du fra lager er det ca 5-10 arbeidsdagers forventet leveringstid.
    Varer etter mål så vil leveringstiden kunne svinge etter dine valg. Du kan alltid se forventet leveringstid for dine valg inne på produktet du ser på rett ved prisen. Du kan også se en oppdatert oversikt over alle våre leveringstid her.
  • 7. Hva betyr forventet levering?

    Vi oppgir leveringstiden som forventet da det er transport og produksjon som dessverre har en risiko for forsinkelser. Vi gjør alt hva vi kan for å overholde våre forventede leveringstider som oppgis ved bestilling, men dessverre kan det oppstå forsinkelser på enkelt ordre. Vi anbefaler derfor at man alltid venter med å bestille montering eller får en avtale om mulighet for å endre tidspunktet for montering.
  • 8. Hva koster det å skifte vinduer og dører til mitt hus?

    Prisen for vinduer og dører varierer veldig etter hva man velger og hvilke spesifikasjoner man ønsker, vi har laget en side med noen eksempler for hva det kan koste for nye vinduer og dører til noen forskjellige hustyper. Du kan se pris eksempler her.
  • 9. Kan jeg bestille håndtverker til den forventede leverings uke?

    Det er snakk om forventet levering. Skal du bestille en håndtverker vil vi alltid anbefale deg å ha mulighet for å endre tidspunkt, men helst vente til etter levering med å bestille en håndverker. Det skyldes at det dessverre kan oppstå forsinkelser eller skader under transport som kan medføre at ordren ikke er klar til montering i den forventede leveringsuke. Vi gjør selvfølgelig alt vi kan for å levere i den forventende leveringsuken, men dessverre så er det noen ganger forsinkelser ikke kan unngås.
  • 10. Det er skader og riper på mitt element, hva gjør jeg?

    Er det mot forventing skader, riper, feil eller mangler på din ordre ved levering. Så ta gjerne noen bilder av problemet også fyll inn vårt reklamasjon skjema. Du vil da bli kontaktet av vårt serviceteam ved første mulighet slik at vi sammen kan komme frem til løsning på en kjedelig situasjon. Vi gjør alt hva vi kan for å svare servicesaker innen 1 arbeidsdag.
    Du kan finne vårt serviceskjema her.
  • 11. Kan min bestilling endres eller annulleres?

    Ja, du har mulighet til å endre eller endre på din bestilling, men du skal passe på at du kontakter oss skriftlig på mail senest 12 timer etter bestilling. Om vi mottar endringer etter rettefristen på 12 timer fra bestilling er utløpt kan vi dessverre ikke lengre gjøre endringer da din ordre da er sendt til fabrikken for produksjon.
    Har du bestilt i tidsrommet mellom fredag kl 14:00 og Søndag kl 12 kan du endre frem til og med mandag kl 09:00.
    Ønsker du å gjøre endringer på din bestilling innenfor rettefristen på 12 timer, så skal du alltid sende rettelsene til oss på mail til bb@best-billigst.no Vi gjør oppmerksom på at en endring ikke er gjeldene før du har en skriftlig bekreftelse tilbake fra Best og Billigst på mail.
  • 12. Kan det legges til ekstra varer på min bestilling?

    Ønsker du å legge til ekstra varer til din bestilling, så ta kontakt med oss på mail, chat eller telefon så vil vi undersøke om vi kan legge til på bestillingen eller om det må bestilles på egen sending.
  • 13. Hvordan skjer betaling?

    Hos Best og Billigst kan du bestille uten forskudd ved å velge klarna faktura, du kan da velge betaling etter levering. Du har da 10 dagers betalingsfrist etter levering, slik at du kan i fred og ro kontrollere at alt er korrekt som bestilt. Vi tilbyr også delbetaling via klarna om man ønsker det, ekstra gebyr kan tilkomme for delbetaling.

    Du kan også velge betaling med kort, vi trekker da betalinen når ordren bestilles. De forskjellige betalingsmetodene velges under bestillingen når du kommer til steget for betaling.